یا وافی !

این خیلی خوب است که حتی اگر ما از تو دور شویم ، (تو) به یادمان هستی و بالاخره دست ما را می گیری .

این خیلی خوب است که هر سال، یک (ماه رمضان) را برای کسانی مثل ما ، که بارمان سنگین است قرار داده‌ای تا باز هم لحظاتِ زیبای (به یاد تو بودن) را به یاد آوریم و یک بار دیگر به وجود مقدست رو کنیم .

این خیلی خوب است که تو را داریم ... وچه مضمونی رساتر از این ؟ ... برای ما ، داشتن خدایی چون تو ، بالاترین نعمت زندگی است . خدایی که به بندگانش وفادار است، حتی اگر آنان نپذیرند و فراموشش کنند ... و چقدر قابل اعتماد است این ویژگی حضرتت ... بندگانت را عجیب دلگرم می کند.

(وفاداری) این است که می‌ایستی در مسیر کسی که در راهِ سقوط است و مدام خطر پیش رویش را یاداوری می‌کنی و حتی یکبار از بی توجهی او دلسردنمی‌شوی   ... ولحظاتی بعد که صدای سقوط او را می شنوی، باز ،نخستین کسی هستی که به فریادش می رسی و حتی یک بار به رویش نمی‌اوری که با تو چه کرده است .

(وفا) در مقام پدر ومادر ، جلوهء آسمانی زیبایی دارد . اگر دو فرزند داشته باشند هیچ وقت نان و محبت خود را از فرزند ناخلف ، دریغ نمی‌کند ... رفتار چندش آور او را می‌بیند و محبت می‌چشاند ...

جنبهء دیگر وفاداری ، جبران حق و حقوق دیگران است .(حق الناس) نه تنها یکی از سخت ترین ِ پرسش قیامت است ، بلکه ، نشانه‌ای است از میزان وفاداری پروردگار عالم به حق بندگانش ... آنجا که حق خودِ او در میان باشد، خواهد گذشت ... کوتاهی در خیر باشد، خواهد گذشت ... اما آنچه را که هرگز نخواهد گذشت ، حق بندگان است .

ادای ِدین ، وجه دیگر وفاست .در میان زمینیان، این شاخهء درخت وفاداری ، غالباً شکسته است و بی بر ! ... آنچه را که در یاد زمینیان نمی‌ماند، ادای دین می نامند !... تعریف کامل و درست ! از مفهوم بلند ادای دین .

ادای دین ، یعنی اینکه پیامبر اکرم (ص)۲۳ سال تلاش کند و دندانش را بشکنند و به پیشانی اش سنگ بزنند و روی سرش خاکستر و شکمبه بریزند و دروغگویش بنامند و او ، همه را به هوای (انسان شدن ) فرزندان آدم ، بپذیرد و به رسالت خود عمل کند ..

و درست، پس از پرواز الهی او،به دختر عزیز و پارهء وجودش اهانت کنند . و به قدری تاریخ ، در حق او (بی‌وفایی) کند که عده ای ، هنوز تردید داشته باشند که (فاطمه س) به شهادت رسیده باشد ... و (علی<ع>) که در محرابِ نماز به شهادت رسیده است ، نمازخوان بوده باشد ... (حسن<ع>) صلاحیت حکومت داشته باشد ... (حسین<ع>) فرزند فاطمه و علی باشد ... (!) و ...

بی وفایی ، یعنی اینکه ( امام زمان ) باشد و حتی یک قنوت نمازمان را به دعا برای ظهور او اختصاص ندهیم ... ما چگونه شده‌ایم ؟ ... اینها عجیب نیستند ؟

... وبی وفایی یعنی اینکه پس از ۱۴ قرن مهجوریت اسلام ،با همت یک ابر مرد تاریخ ساز و جان فشانی ملتی قدر شناس ، دین خدا و مسلمانها دوباره عزت بیابند ولی عده‌ای کور باطن ، چشمهای تنگ و آفت زده خود را به روی این حقیقت بزرگ ببندند .

الهی ! از دریای وفاداری‌ات ، قطره‌ای بر خاک کویری وجودمان ببار !