« الله نور السّموات و الارض »

یا نور....

یا  منور النّور ....

یعنی تو نور همه ی نورهایی،

نور هم روشناییش رو از تو می گیره.

 

یا نور النّور ....

یعنی با تو هیچ وقت شب نخواهد شد

 

یا نوراً قبل کل نور ....

یعنی هیچ چشمی بی تو روشن نیست.

 

یا نور الله فی الظّلمات الارض....

یعنی ماه از تو اجازه می گیرد

تا مهتاب می شود.

یعنی تو که باشی

بقیه همه ته صفند.

 

السلام علیک یا نور الله

الذی یَهتَدی بِه المُهتَدون و یُفَرِّجُ بِه عَنِ المُؤمنین

سلام بر تو ای نور الهی

که هدایت شدگان با آن راه می یابند و بوسیله ی آن برای مومنین گشایش حاصل می شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

نوّر قلبی یا منوّر النور...

 

اللهم جعلنی فی قلبی نورا و بصرا

وفهما و علما  انک علی کل شی قدیر

الهی !

نور ، بصیرت ، فهم و علم  را در قلبم قرار بده

همانا تو بر همه چیز توانایی.

 

ایام ولادت مبارکتون باشه !!

 

 

  

پا یان عمر ؟ پایان مهلت ؟پا یان دنیا ؟
 

همه براین مسئله متفق القو لند که با پایان دنیا ، مهلت همه انسا نها و جنیان به پایان می رسد
 و لی آیا با پایان عمر هم مهلت تمام می شو د ؟

آیا افرادی که در زند گی راه را اشتباه رفته اند و پر و نده خود را سیاه کر ده اند اما به دیگران ظلم زیادی روا نداشته اند ، شقا وتمند می شوند ؟!

آیا کسا نی که ندانسته (جا هل قا صر ) راه نا صو اب را رفته اند ، باید دچار عذاب دائمی شوند ؟!

آیا کسا نی که اسلام را نشنا خته اند(جا هل قا صر) و بر دین آبا ء خود هستند با به جهنم برو ند ؟!

آیا اگر بگو ییم در زمان رجعت مهلتی برای افراد گنهکار و نادم است ! سخنی به گز اف گفته ایم ؟!

آیا می توان گفت در حال حا ضر و قبل از ظهور صا حب الز مان عج نمی توان در باره سعادت و شقاوت کسی نظر  داد؟

آیا می توان گفت یکی از اهداف خدای متعال در ظهور حبیبش ودوران رجعت ، هم انتقام از ظا لمین است و هم پاک کر د ن معذو رین ؟!

اگر چنین باشد اولا :خدا را هزاران مر تبه شکر . ثا نیا خجا لت و شر مند گی همه بند گان از خدا بیشتر می شو د.

ثالثا :مومنین ومومنا ت فدای یگانه مرو ارید عا لم امکان و تنها خو رشید عا لم تا ب ، فرزند زهر ای مر ضیه س

 که خیلی بیشتر از آنکه از دشمنان انتقام گیرد ، و به شقا وت ابدی برساند ، دست دو ستان خود و خدای خود را خواهد گر فت و به سا حل نجا ت و آرامش خواهد رساند .

رابعا : مهدی هدایت کننده و سعادت بخشنده است و اگر برای ظا لمین و کا فرین و معا ندین ، منتقم است ، این امر برای آن است که بقیه افراد بشر به سعا دت ابدی برسند .

خا مسا : ان شا ء الله ما جز کسا نی باشیم که حبیب خدا و فرزند حبیب خدا برا ی ما مهدی باشد نه منتقم .

سادسا : همه خفتگا ن در دل خا ک هم همرا ه ما چشم امید به ظهور حضر تش دارند تا آنها هم سر از خا ک بردارند و منتعم گردند ( البته ظا لمین چه حی و مرده از آن روز درترس و هراسند)

فمهل الکا فرین امهلهم رویدا .... مهلت اندک کافران تا زمان ظهور حضر ت مهدی عج است .

 انهم  یرونه بعیدا ونراه قریبا .. آ نها قیا مت را دور می داندد و لی ما آن را نز دیک می دانیم .

آنها می خواهند آن روز هر چه دور تر بیاید .

ظا لمین آیا فقط می خو اهند قیا مت هر چه دور تر شو د ؟ خیر .. آنها می خواهند  زمان ظهور هم  به تا خیر بیفتد تا چند روزی خوش با شند .

 این اراده خدا کمر شکن است اما باید بر آن صبر کرد .

آن زمان حضر ت قا ئم علیه السلام ظهور می فر مایند که سعید و شقی به نها یت سختی وخو شی رسیده باشند .

سعید به نها یت مشکلا ت و بلا کشیدن ها و شقی به نها یت گناه و جنا یت و ستم و کفر و طغیان .

لقد خلقنا الانسان فی کبد ... انسان برای چه در سختی آفریده شده است ؟ آیا منظو ر همان انسا ن پا کی است که در دو ران قبل از ظهور بسر می برد (اززنده تا مرده )

لقد خلقنا الانسان فی احسن تقو یم .... انسا ن برای چه در بهتر ین حا لت آفریده شده است ؟

آیا منظو ر همان انسان پا کی است که در دو ران بعد از ظهور فرزند علی ابن ابیطا لب علیه السلام زند گی می کند ؟

 هر جان و روح پا کی فدا ی خا ک پا یت یا مهدی

که نجا ت بخش خو بان و دوست خوبان و دو ستدار خو با نی .

از ما به تو جز بدی نمی رسد و از تو به ما همه خو بیها می رسد

که بالا ترین آن رایحه بهشت است که تو سط تو به مشا م ما می رسد

و خواهد رسید

 یا مهدی ... و صف تو را باید خدای تو و قرآن خدا و چهارده معصوم علیه السلام انجام دهند

که هیچ کس و هیچ قلمی را یارای و صف تو نیست .

 طلو ع کن یا صا حب الر جعه

و ما را از ظلمتهای عا لم نجا ت بخش که تو بر ما دلسوز تری تا ما بر خودمان

خدایا سلام خا ص خو د را بر فرزند سالار شهیدان نثار کن و او را بر ما امیر فرما و ما را فر ما نبردار او و لا یق این امر قرار بده .

یا ارحم الر احمین یا اله العا لمین یا رب العا لمین

  

 

 

آیا علم مورد در خواست بشر علم است ؟
 

 

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ
 

   هد ف خلقت  بند گی خدا ست ، بند گی در اخلا ص است ، در صد اقت است ، در پا کی است 
در تقو ی و زهد است ، در یاری رساندن به بند گان خداست

اینها همه علم است ،، همه عقل است

شیمی علم است ، ریا ضی علم است ، فیز یک علم است ، طب علم است ، شنا خت ادیان مختلف علم است ،وو..

علم فو ق الذکر :( کشف تدریجی مطا لب نا شنا خته تو سط بعضی افراد است که تو سط ذات اقدس الهی ایجاد شده است )
ما شین صنعت است ، دستگا های مختلف صنعت است ،وو..صنعت:( سا ختن و سیله ای است  که کار بشر را کو تاه تر و آسا نتر و او را آسو ده تر نما ید البته با عنا صری که خدای تعالی از هیچ آفریده است )

آیا علمی که مو رد در خو است خداست تا ما را سعادتمند نماید همین علومی است که ما
در آخر الز مان به آنها مشغو لیم ؟

علم اگر با عث سعادت بشر شو د علم است ، علم اگر از جنا یات دور نماید علم است ، علم اگر با عث قتل و تجاوز و طغیان نگردد علم است ، علم اگر در پی ثرو ت اندو زی نباشد علم است ، علم اگر با فخر فرو شی و شهر ت طلبی همرا نگر دد علم است وو...

اما علم و صنعت امروز تا حدو د بسیار زیادی منفی و درجهت صفات رذیله اخلا قی پیش میرود

پیا مبراکرم ص فرمدند : انی بعثت لا تم مکارم الا خلا ق

پس علمی خو ب است که اخلا ق و انسا نیت را گستر ش دهد

از حضر ت علی ع سو ال شد ، علم چیست ؟ حضر ت فر مو دند ،این است که به قدر احتیا ج به خدا ، عبا دت کنی ؛به قدر طا قت ؛ گناه کنی،به قدر عمر ت کار کنی ،و به اند ازه ای که در آخر ت می ما نی ، عمل نما یی
امام جعفر صا دق ع فر مودند:علم سه نشا نه دارد : شنا سایی خدا ، و شنا سا یی چیز ها یی که خدا می خو اهد ،و چیز های که نمی خو ا هد

و باز از معصوم ع رو ایت است: علم چهار رشته است، شنا سی خدا ، معر فت نعمت های او ، شنا ختن و ظا یف الهی و تشخیص آنچه مو جب بیر ون رفتن از دین است.

اما

چه کسی می تواند سره را از نا سره جدا کرده و ما را به راه راست هدایت نماید؟

مسلما در زمان حا ضر هیچکس جز حجت حق ، امام عصر عج که دارای علم ما کان ، ما یکون و ما هو کا ئن است ، نمی تو اند ما را به علم و اقعی که مورد رضای خداست راهنما باشد .

نقل است که پس از ظهور حضر ت مهدی عج خدای متعال انگونه که شایسته است پر ستش می شود

به دو علت : یکی هدایت افراد تو سط صا حب الا مرو دیگر اینکه فقط خوبان می مانند

 یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ
می شود گفت
اگر کسی درست به عبادت خدا وخد مت به بندگان خدا بپر دازد حتی تا حد

  
إِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُونُ

پیش میرود

که در اینصو رت از بسیاری از صنا یع بی نیاز می گردد

لذا

هر اندازه که انسان به خدا نز دیکتر باشد ، خدا او را از دنیا و سا یل آن بی نیاز تر می کند و اوبه یکی از صفات خدا که صمد بو دن می باشد ، نزدیکتر می گردد

پس اگر قبو ل داشته باشیم که علم چیزی است که انسان را به خدا نزدیک تر می کند
اهدِ نَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ

 پس علم امروز علم نیست ، بلکه و سایل راحتی و مبا هات است ...

*****

مهدی جان آمدن تو ، ظهور تو ، در خشش تو ، عطر آفر ینی تو ، نو رانیت تو ، صفای تو ، چیزی نیست که تو به آن محتا ج باشی .

مابه تو محتا جیم تا بدانیم علم حقیقی چیست تا بدانیم علم ما لا ینفع چیست تا بدانیم چگو نه سعا دتمند شو یم ، تا بدانیم چگونه از گر دابهای گناه در دنیا نجا ت یا بیم ، تا بدانیم مشکلا ت و اشتبا هات ما در زند گی چیست ، تا بدانیم آیا لیا قت شیعه بو دن را داریم و بدانیم و بدانیم و بدانیم ...

پس

ای پا دشه خو بان داد از غم تنهایی

دل بی تو به جان آمد و قت است که باز آیی

مولا جان راهی جز قسم دادن ندارم

تو را به خدایت قسم آن مهر بان ترین مهر با نان

تو را به جد بزرگوارت قسم آن مهر بان ترین بند گان

تو را به علی قسم آن حیدر کرار و اسد الله الغا لب

تو را به فا طمه قسم آن ام ابیها و ام الا ئمه و سیده نسا ء العا لمین

تو را به حسنین قسم آن سیدی شبا ب اهل الجنه

تو را به فرزندان حسین قسم ، زین العا بد ین و با قر العلوم و صا دق آل محمد و کا ظم آل محمد و رضای مر تضی و تقی و نقی و پدر بزرگو ارت زکی

تو را به مظلو میت خاندان بنی ها شم قسم ما را در یاب

اگر خو رشید بر زمین نتا بد به زمین و اهل آن آسیب می رسد

خورشید را نیازی به زمین نیست

**
یا مو لای ادرک عبادک


ای مو لای من

در یاب غلا مان خود را

زینب س

بسم الله الذی لا اله الا هو...

 

با وجود تمام سختی ها و مصیبت ها که عمه ام حضرت زینب (س) داشت، حتی یک شب نماز شبش ترک نشد و از کربلا تا شام هم نوافل را به جا آورد.                  

                                                                                امام سجاد (ع)

در ریاحین الشریعه نیز نقل شده که تهجد و بیداری شب از زینب (س) در تمام عمرش ترک نشد ، حتی شب 11 محرم با آنهمه فرسودگی و افسردگی و مصائب خوردکننده .

و باز از حضرت زین العابدین (ع) مرویست که در آنشب عمه ام زینب (س) نماز شب را نشسته می خواند.....

......

به به به .....

واقعا که چنین رفتاری جز از فرزند علی و فاطمه از کس دیگری بر نمی اومد.....

اینها همه بازتاب معنویت و روحانیت درونی این مجلله است که اینطور در رفتارش متجلی شده و انسان رو مسحور و متحیر عظمت روحش می کنه....

عمر شریف حضرت زینب (س) 56 سال بوده که در آخر عمر هم بنابر اشهر روایات در مدینه ی منوره قحطی پیش آمد و شوهرش جناب عبدالله بن جعفر « بحر الجود و الکرم» مزرعه ای داشت در شام ، ناچار باتفاق مجلله حرکت کرد و هم در آنجا حضرت مزاج شریفش منحرف گردید و از دار دنیا رفت.....

وفات مجلله در 14 رجب سنه 62 و حدود 1 تا 5/1 سال بعد از واقعه ی عاشورا بود....

قبر شریفش هم در همان محوطه ای است که مربوط به عبدالله بن جعفر بوده و زیارتگاه و مشهور است .

انشاالله که خود خانم عنایتی کنند و زیارت  ناحیه ی مقدسه ی مزارشون نصیب هممون بشه....

...........

راستی اون عزیزایی که این روزا تو مراسم اعتکاف بودند یه وقت ما رو از دعاهاشون بی نصیب نزارن.....

اعمال همشون قبول حضرت حق باشه انشاالله...

یا علی.......صلوا علی النبی و آله الطاهرین....