بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب و بلا  بوی یاس و حرم عباس و خدای احساس و کرب و بلارا شنیده اید برای من که عجیب بود چرا بوی سیب و امام حسین علیه السلام که با این حدیث آشنا شدم

روزی حسنین علیهم السلام خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم رسیدند و  جبرئیل نیز نزد آن حضرت به صورت دَحیه کلبی (کشیش یهودی) حضور داشت. آنها دست در آستین او کرده از او طلب هدیه کردند. جبرئیل دست را به جانب آسمان بلند کرد و از بهشت سیب و بِه و اناری برای ایشان آورد و به ایشان داد. آنها خوشحال شده نزد جد خود رفتند.

آن حضرت ایشان را بوسید و فرمود به منزل خود بروید و اول نزد پدرتان بروید. ایشان به فرموده جد خود عمل کرده و از آن چیزی تناول نکردند تا پیغمبر تشریف آوردند و با هم  تناول کردند و هر چند از آن تناول می کردند به حال اول برمی گشت و این میوه ها باقی بود.از جناب سیدالشهدا روایت شده که چون مادرم فاطمه از دنیا رفت دیگر آن انار را ندیدم لکن بِه و سیب بود تا آن که پدرم امیرالمومنین راشهید کردند آن بِه نیز مفقود شد و آن سیب باقی بود, تا وقتی که آب را بر ما بستند. من آن سیب را بو می کردم و التهاب تشنگی من کم می شد. چون اجلم نزدیک شد, دیدم آن را که متغیر شده و به کشته شدن خودمیقین کردم.

علی بن الحسین می فرماید که این را یک ساعت پیش از آن که پدرم کشته شود, از او شنیدم. چون او را شهید کردند بوی سیب از قتلگاه او شنیدم تجسس کردم آن سیب را و از او اثری ندیدم و بوی سیب بعد از شهادت او باقی ماند و او رازیارت کردم و بوی سیب از قبرش شنیدم. از شیعیان صالح ما که زیارت کنند قبر مقدسش را پس باید اوقات سحر در پی آن باشند که بوی سیب از قبر حسین علیه السلام خواهند شنید

اگر مخلص و صادق باشند.بحار الانوار ج43 ص289

پس از این به بعد با معرفت بگوئیم بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب و بلا

بوی یاس و حرم عباس و خدای احساس و کرب و بلا

 

نظرات 9 + ارسال نظر
محسن جمعه 7 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 08:38 ب.ظ

خیلی قشنگه تازه من از همه زودتر خوندم امیدوارم موفق باشی

کمیل جمعه 7 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 09:46 ب.ظ http://wwww.majnoonevelayat.persianblog.com

آقا سلام خیلی مطلب قشنگی بود اون مطلب به ما نگفتند .. الحق که مطلبی به این قشنگی نخونده بودم دمت گرم

یک دلشکسته شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 01:41 ب.ظ http://www.nagoftehayedel.persianblog.com

سلام به شما بزرگوا خوبین خیلی عالی بود سال نوتون مبارک
انشالله که امسال سالی باشه که همه اط چشم انتظاری دربیایم.انشاالله..یا علی

آوای من یکشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 10:03 ق.ظ http://avayeman.blogsky.com

سلام. یه کامنتی شما برای من گذاشتید( در مطلب۴ فروردین) که فکر نمی‌کنم مال من باشه. و برای یکی دیگه‌است. لطفا یه چک بکنید.
التماس دعا

دودر یکشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 11:38 ق.ظ http://www.islamic-revolution.persianblog.com/

سلام.من اولین بار که اینجا میام.خیلی وبلاگ قشنگی دارین

آوای من دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 06:29 ب.ظ http://avayeman.blogsky.com

اهان. حالا متوجه شدم. من هنوز خیلی مونده تا به این جاهایی که شما گفتید برسم. من با استاد فیضی از طریق دوستای دانشکده آشنا شدم و با چندتا از شاگردهای قدیمی و تیرشون هم تو سفر مکه همسفری بودیم. برای شروع کلاسهای حسینیه اول باید معرف۲ رو با استاد پاس کنی تا اونجا اسمت رو بنویسند. حالا ما فعلا ‌همین واحد معارف۲ رو این ترم باهاشون برداشتیم. تا ببینیم بعدا خدا چی می‌خواد.

محبوبه دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 09:24 ب.ظ

اندیشه هایت تابناک و بلند

بهار و صلا&#1581 چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 02:50 ق.ظ http://ww.313.blogsky.com

سلام و خسته نباشيد
وبلاگ بسيار زيبايی داريد انشا الله که موفق و پيروز باشيد.

یاس یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 09:38 ق.ظ

بوی یاس و حرم عباس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد