به نام او ، به یاد او ، برای او

کوچکتر که بودم همیشه با خودم فکر می کردم
 اگر شهید شدن این همه پر برکت و ستاره بار است ، پس چرا محمد پیامبر (ص) شهید نشد؟!

با خودم فکر می کنم شاید خداوند نخواسته هیچ بنده ای بیافریند که عذاب شهادت پیامبرش ـ بزرگترین پیامبرش ـ بر دوش او باشد !

شاید هیچ جهنمی را توان سوزاندن آن بنده نبود !
به نقل  از  یکی  از  دوستان……

چگونه می توان با امام مهدی رابطه ای معنوی برقرار کرد؟ .ادامه

این نکات (موارد ذکر شده در مطلب قبلی )نخستین قدم ها در راه ایجاد ارتباط با امام عصر است و قطعا با مواظبت بر انجام کارهایی که از آن ها یاد شد ، رفته رفته روح انتظار در شما زنده تر شده ، پیوند معنوی شما با امام عصر (عج) مستحکم تر می شود و با آن حضرت انس و الفتی بیشتر پیدا می کنید........
 اما پس از این مرحله باید تلاش نمایید که حضور امام عصر (عج) را بیش از پیش در زندگی فردی و اجتماعی خود احساس کنید .

احساس حضور امام به این است که شما آن حضرت را شاهد و ناظر بر رفتار ،گفتار و پندار خود بدانید و هر آنچه را که خشنودی امام زمان (ع) در آن است انجام دهید و از هر آنچه که موجب نا خشنودی آن امام می شود دروی گزینید .
 این حداقل وظیفه ایست که ما در برابر حجت خدا داریم و آن حضرت نیز به صراحت انجام این وظیفه را به عهده ی همه ی ما گذاشته اند :
« هر یک از شما باید آنچه را که موجب دوستی ما می شود ،پیشه ی خود سازد و از هر آنچه که موجب خشم و نا خشنودی ما می گردد ، دوری گزیند ؛ زیرا فرمان ما به یکباره و ناگهانی فرا می رسد و در آن زمان توبه و بازگشت برای کسی سودی ندارد و پشیمانی از گناه کسی را از کیفر ما نجات نمی بخشد .»( بحار الانوار،ج 7، ص 176 )………… قطعا اگر این وظیفه را به درستی و به طور کامل انجام دهیم می توانیم امیدوار باشیم که ، بر اساس وعده ی امام صادق (ع) ، خداوند ما را به عنوان یکی از یاران امام مهدی (عج) بپذیرد :
 « هرکس دوست می دارد از یاران مهدی ما باشد، باید منتظر باشد و پرهیزکاری و اخلاق نیکو پیشه کند ، در حالی که منتظر است ، پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش ، مهدی ـ که درود خدا بر او باد ـ به پا خیزد ، پاداش او همچون پاداش کسی خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است .
پس کوشش کنید و در انتظار بمانید ، گوارا باد بر شما این اجر ، ای گروه مشمول رحمت خداوند ! ( کتاب الغیبه، ج 16، ص 200 ) ……………
                                                                                          
                                                                                              برگرفته از مجله ی موعود جوان، شماره 27

چگونه می توان با امام مهدی (عج) رابطه ای معنوی برقرار کرد؟

این کار بسیار ساده است،البته به شرط آنکه از همان ابتدا به دنبال دست یافتن به جایگاه های بسیار بالایی چون تشرّف خدمت آن حضرت نباشید،بلکه قدم به قدم و به تدریج این رابطه ی معنوی را گسترش داده و تعمیق بخشید. نخستین قدمها برای ایجاد ارتباط معنوی با امام عصر (ع) می تواند با انجام یک یا چند مورد ازکارهای زیر آغاز شود:
1.خواندن دعای عهددر هرصبحگاه.
 2. عرض سلام خدمت آن حضرت در آغاز و پایان هر روز.
 3. خواندن زیارت آل یاسین یا دعای ندبه در هر روز جمعه.
4. دعا برای سلامتی آن حضرت در مواقعی چون قنوت نماز و تعقیب نمازهای روزانه. 5. خواندن نماز امام زمان (عج).
 6. توسل به آن حضرت در مواقع سختی و مشکلات و………
 7. …………… همانطور که گفته شد لازم نیست همه ی این کارها را به یکباره و همزمان آغاز کنید، یکی دو مورد از کارهای یاد شده را انتخاب و سعی کنید به طور مرتب و مستمر آن را انجام دهید و به تدریج کارهای دیگر را نیز به برنامه ی خود اضافه کنید . برگرفته از مجله ی موعود جوان ،شماره ی 27 
                                                                                         

                                                                                                 ادامه دارد ...........


السلام علیک یا ابا عبدالله.السلام علیک یا سیدی و مولایی.

حسین جان قدمهایم پر از خجالت است رویم, روی گفتن اسم تو را ندارد نفسم به نفسهای نام تو نمی ماند رنگم به رنگ و روی عزاداری تو نمی خورد. حالم بهحال گریه کن تو شبیه نیست حسین جان خوب می دانم لیاقت گریه برای تورا ندارم,جای من خیمه تو نیست, جای من بارگاه و روضه تو نیست, جای من همان خرابهای است که برای خود درست کرده م,همان دنیای پستی که دلم را به آن سپرده ام .همان آلوده بازاری که خودم را به آن آلوده ام. جای من دوزخ است, جای من میان شعله های غضب خداست.آخر من کجا و تو,من کجا و زیارت تو, من کجا و گریه برای تو.

حسین جان خوب می دانم که اهل تو نیستم,خوب می دانم که در قافله تو نیستم, خوب می دانم که چه کردم و چه هستم,خوب می دانم که دوست داشتنی نیستم.اما حسین جان این را نمی دانم که آیا توهنوز من را می خواهی یا نه,این را نمی دانم که هنوزدل تو به سوی من افتاده مایل است یا نه, این را نمی دانم که هنوز چشم تو برای

بازگشت من نگران است یا نه. حسین جان اگر می خواهی آمدم.حسین جان اگر دلت مایل است آمدم.حسین جان اگر چشمت نگران است آمدم. حسین جان قبولم کن. حسینجان نگاهم کن. حسین جان حلالم کن. حسین جان من مانند حر نیستم ولی اگر تو بخواهی می توانی من را نیز مانند حر کنی تو می توانی مرا رها کنی تو می توانی مرا خالص کنی. پس آقا جان به جان مادرت فاطمه زهرا سلام الله رهایم کن,خالصم

کن,نجاتم بده.